
PhDr. Jana Lazarová
- Psychologické poradenství / Koučink
- HR služby
- Kurzy
Proč kurz koupit
Co kurz přinese
Pro personalisty
Pro firmy
Co vás v kurzu čeká
Obsah kurzu a cíle jednotlivých lekcí
Cílem je pochopit podstatu slova „business“ a "partner businessu". Vnímat, jak funguje podnikání – jaké jsou jeho principy, proč je důležité znát základní principy fungování firmy. Definovat si, jakými principy firemního podnikání se nechat inspirovat v útvaru lidských zdrojů. Naučit se vnímat a využívat paralely mezi externím a interním prodejem. Pochopit, v čem spočívá prodej personálních služeb a produktů interním klientům (čím se odlišuje, i v čem je totožný, interní prodej od prodeje externím klientům).
Obsahem kapitoly je pochopení z čeho vycházejí cíle personálního útvaru a jejich praktické využití k prodeji personálních služeb. Uvědomění si, kým a čím jsou strategie, cíle a úkoly personálního útvaru ovlivňovány jak s tím pracovat k uskutečnění cílů HR a firmy.
Znalost vlastní hodnoty a přínosu HR jako základ pro prodej personálních služeb. Posílení uvědomění vazby mezi prací personalisty (business partnera) a jejím dopadem do hospodaření společnosti. Schopnost uplatnit vlastní přidanou hodnotu při práci s interním klientem.
Cílem je poznat, čím úspěšný HRBP vyniká nad ostatními. Popsat, jakými vlastnostmi a schopnostmi může být vybaven úspěšný HRBP, je-li pozitivně vnímán firmou - kolegy. Návod jak dané vlastnosti a schopnosti identifikovat a rozvíjet.
Rozsah analýz potřebných k efektivnímu definování role a pozice HRBP. Souvislosti práce HRBP v rámci podnikového systému a s ohledem na cíle firmy. Individualizace role HRBP v návaznosti na požadavky interních klientů. Jak vybrat HRBP vhodného pro firmu.
Plán implementace HR business partneringu. Nástroje implementace. Komunikační plán a časový harmonogram. Kde má smysl investovat do prohlubování či rozšiřování kompetencí HRBP. Nástroje, které je možné využít při prohlubování či rozšiřování kompetencí HRBP.
Proč kurz vznikl a pro koho je určen
Kurz „Z úředníka partnerem“ je určen těm, kteří chtějí zjistit, co personalistice chybí a chtějí personalistiku posunout na respektované místo v rámci jejího firemního vnímání. (přesnější cílení na klienty v části „Klienti“)
Kurz vznikl jako reakce na zkušenost, kterou jsme udělali v korporacích.
Petr ve velké korporaci vnímal postupující formalizaci vztahů mezi personalisty a jejich klienty dost neblaze. Janě rovněž vadil rostoucí rozpor mezi podstatou „partneringu“ personalistů a reálnou dodávkou služeb. Zkrátka: nosí se honosné názvy a skutek „utekl“. Chybí osvěta, uvědomění toho, co kvalitní personalisté dříve uměli i bez formalizace.
Přesto oba věříme, že personalisté mohou být mezi svými interními klienty respektovaní a to zejména tím, že své odborné znalosti zvýrazní lidským pochopením, či jinak řečeno: posílenými obchodními schopnostmi.
A proto jsme se rozhodli vnést do role personalisty více obchodního ducha vedoucí k výraznějšímu přijetí personalisty jako člověka – partnera.
Náš přístup vychází ze zdůraznění obchodních a podnikatelských principů a pochopení, jaký užitek tyto principy mohou přinést. Kromě představení možných cest, jak se zlepšit, otevíráme prostor si otestovat tyto cesty sebezdokonalení, případně i nás „challengovat“ svými pochybnostmi.
O autorech kurzu
Jana je vzděláním a praxí psycholožka, která většinu svého profesionálního života (přes 25 let) se věnuje rozvoji a hodnocení zaměstnanců. Od výběru vhodných zaměstnanců na pozice po jejich hodnocení a rozvoj na pozici. Není jen "odborníkem na lidi", ale má také zkušenosti s "prodejem sebe sama, své práce" k udržení zájmu a důvěry svých klientů. Většinu času Jana totiž působí jako externí dodavatel. Jednu část svého profesního života pracovala také jako interní HR zaměstnanec v nadnárodní společnosti, kde na vlastní kůži poznala slasti „zlaté klece“ a strasti systému, ve kterém se mnozí „článkové“ ztrácejí.
Petr je ekonom a obchodník. Více než 20 let prodával úvěrové produkty korporátním klientům. Velkou část z této doby byl vedoucím pracovníkem (human capital managerem). V této pozici na vlastní kůži poznával, jak dobře či špatně interní HR útvar "prodává" své služby. Měl možnost poznávat, kdy HR plně chápe jeho potřeby a cíle a zda rozumí tomu, co chce a proč. Současně byl i trenérem obchodních dovedností, koučem a mentorem. Oblast lidských zdrojů ho vždy lákala, a tak se rozhodl doškolit se i v oblasti lidských zdrojů a propojit svou obchodní a manažerskou zkušenost s oblastí HR.
Co je naším záměrem?
Výsledkem přijetí obchodní role je personalista sebejistý ve své „partnerské“ roli a tím i partner svým kolegům, který dělá rozumné a smysluplné věci.
Kurz posiluje utvrzování podnikatelského nadhledu, obchodního přístupu a selského rozumu personalistů:
Chcete-li se na něco zeptat, napište nám